Kontaktcenter ska bli ännu bättre

Var kommunservicen bättre förr? Vad vi med säkerhet vet är att kontaktcenter gjort det lättare för våra kommuninvånare att få rätt information och slippa bli bollade runt bland tjänstemän.

ANNONS
|

Svar på insändaren: För långa telefontider till Mölndals stad

Var kommunservicen bättre förr? Vad vi med säkerhet vet är att kontaktcenter gjort det lättare för våra kommuninvånare att få rätt information och slippa bli bollade runt bland tjänstemän. Vi vet också att kontaktcenter ska bli ännu bättre framöver.

Fortsätter satsa

När du ringer till Mölndals stad möts du av en kommunvägledare som kan svara och lösa många av dina frågor direkt. Våra kommunvägledare är utbildade för att kunna svara på så många frågor som möjligt och inte behöva skicka dig vidare till någon annan. Därför är vi stolta över att så många som hälften av alla de frågor som kommer in till oss varje dag blir lösta direkt.

ANNONS

LÄS MER:Satt i Mölndal galleria och dödshotade polischefen

Men oavsett hur väl vi kan svara på frågan så ska såklart ingen behöva vänta i telefonkö i 10 minuter för att få prata med vår kommun. Vi fortsätter därför att satsa på vårt kontaktcenter. Just nu utbildar och anställer vi ännu fler kommunvägledare för att du som Mölndalsbo ska vara garanterad bästa möjliga service hos oss oavsett om du ringer in, besöker oss eller använder våra digitala tjänster.

LÄS MER:Ny plan mot vildsvinen i Balltorp: ”Jag känner mig försiktigt hoppfull”

Utvecklar digitala tjänster

Vi utvecklar samtidigt vår webb och våra digitala tjänster kontinuerligt så att de som kan och vill lösa sina ärenden digitalt kan göra det. På så vis skapar vi mer tid för dig som vill ringa eller besöka oss. Vi fortsätter att satsa för att du ska få tydliga och snabba svar på dina frågor. Vi erbjuder bästa möjliga service för alla Mölndalsbor helt enkelt.

LÄS MER:Alissa kan ha blivit invånare nummer 70 000

Elin Rosenberg Elebring, Kontaktcenterchef Mölndals stad

ANNONS