I början av februari delades priset ut till årets Mäklare på Bjurfors Sverige. Daniel Adelsson, mäklare, Bjurfors Mölndal, vann för åttonde året i rad. Till vänster Sven-Erik Kristensen, vd för Bjurfors Göteborg, och till höger Mats Ljung, ägare av Bjurfors Sverige.
I början av februari delades priset ut till årets Mäklare på Bjurfors Sverige. Daniel Adelsson, mäklare, Bjurfors Mölndal, vann för åttonde året i rad. Till vänster Sven-Erik Kristensen, vd för Bjurfors Göteborg, och till höger Mats Ljung, ägare av Bjurfors Sverige. Bild: Foto: Bjurfors

Han sålde 200 bostäder på ett år – prisas igen

För åttonde året i rad har mäklaren Daniel Adelsson på Bjurfors kontor i Mölndal utsetts till årets mäklare av alla Bjurfors mäklare i hela Sverige.

ANNONS
|

För ett år sedan tog Daniel Adelsson över som franchisetagare på Mölndalskontoret. Själv utsågs han till årets mäklare – för åttonde året i rad. Och i år fick även Mölndalskontoret ta emot utmärkelsen årets Bjurforskontor för 2020.

Hur känns det?

– Det känns jättebra, det trodde man inte i våras med corona och tankarna om hur bostadsmarknaden skulle reagera. Men det gick ganska bra.

Året började försäljningsmässigt avvaktande men tog sedan fart. Under året har Daniel Adelsson avslutat 200 affärer.

Hur hinner du?

– Även om det låter som om det är många affärer, många fler än för de flesta mäklare, så med tanke på den stöttning jag fått, inte bara från kontoret utan från hela organisationen har det ändå varit rätt behagligt.

ANNONS

Han jobbar nästan alla dagar i veckan och många gånger sena eftermiddagar och kvällar.

– Men jag försöker hålla lördagarna lediga. Vi har ofta visningar söndagar och eftermiddagar och kvällar men det är väldigt roligt.

Vad är det som gör att ni är så framgångsrika?

– Vi jobbar hårt och trivs med varandra på kontoret. Och har man insikt i varandras affärer och samarbetar så blir det fördelaktigt för både säljare, köpare och spekulanter. Vi har varit nära att bli årets kontor tidigare och då är det extra roligt att, när det var en tuffare marknad, att faktiskt ta hem det, säger han.

Under året har han även dragit in elva miljoner kronor i provisionsintäkter till sin arbetsgivare.

”Det ska vara smidigt ur kundens perspektiv”

Han säger att när han började på Mölndalskontoret 2010 hade han ambitionen att göra så bra ifrån sig som möjligt och han var noga med att sätta en struktur för sig själv för att kunna hantera många affärer samtidigt.

– Det ska vara smidigt ur kundens perspektiv. Sedan har jag många kollegor som stöttar mig i bakgrunden men det klart det är annorlunda när man tagit steget att bli franchisetagare där man även behöver fokusera på sina kollegor på ett annat sätt än tidigare.

Karina Hansson

karina.hansson@molndalsposten.se

ANNONS